Olvin vahvuudet markkinaympäristössä
Muuttuva juomateollisuus
- Ympäristö- ja terveystietoiset kuluttajat
- Craft ja yksilöllisyys
- Kaupan omien merkkejen merkittävä yleistyminen
- Premium- ja halpatuotteet kasvussa, alkoholien yleinen kysyntä laskussa
- Talouskasvu ja ostovoima muissa Olvin toimintamaissa maltillista
- Muutokset lainsäädännössä ja verotuksessa
- Uudet toimijat ja yrityskaupat yleisiä kilpailukentässä
Olvin vahvuudet markkinaympäristössä
- Vahva monipaikallinen asema, perinne ja läsnäolo kotimarkkinoilla
- Laaja, paikallisiin tarpeisiin vastaava tuotevalikoima, jota kehitetään ketterästi muuttuvien kuluttajatarpeiden ja markkinadatan pohjalta
- Tehokas, ketterä ja dataohjautuva tuotantokoneisto
- Vahva jakeluverkosto
- Vahva osaaminen vähittäiskaupassa, vahvistuva asema HoReCa-kanavassa
- Vahvat kumppanuudet ja asiakassuhteet
- Kansainvälisen konsernin vahvuudet ja kyvykkyydet kehittää toimintaa
- Vastuullinen tapa toimia osa yhtiön perimää
- Innovatiivinen, ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilöstö
- Sitoutuneet omistajat: toiminnan rauha ja investointikyky
- Kokenut ja osaava johto, joka on sitoutunut omistaja-arvon kasvattamiseen
Yllä mainitut vahvuudet yhdistettynä vahvaan taloudelliseen asemaan mahdollistavat Olvi-konsernin kilpailuetua. Näitä ovat brändiportfolio, hinnoitteluvoima, asiakasuskollisuus ja melko suhdannevakaa lopputuotteiden kysyntä, korkeat paikalliset markkinaosuudet, todennettu uudistumiskyky kuluttajien muuttuviin tarpeisiin, laaja ja tehokas paikallinen jakelu sekä tuotannon tehokkuus. Nämä yhdessä mahdollistavat kannattavan kasvun ja kehittymisen myös tulevaisuudessa.